divendres, 20 de febrer del 2009

Sistema Emergències Mèdiques...

El Sistema d’emergències mèdiques va tenir que retirar més de 80 ambulàncies per problemas d’estabilitat. CiU varem fer preguntes en seu parlamentaria a la consellera Geli.

La pregunta:El Sr. Sancho i Serena.

Sí, la pregunta és: es fa un pla per a unificar els tres edificis, les tres centrals, en una única central a l’Hospitalet; es construeix un edifici; el concurs de l’edifici ha seguit tot aquest reguitzell de condicionants dels concursos públics? Han fet concurs públic? Com s’ha adjudicat aquest concurs públic? Qui hi ha participat? Quines condicions i quin plec de condicions? I s’ha fet exactament amb tots els plecs de condicions i amb totes les condicions d’una administració pública, o s’ha seguit una altra via, consellera?

La Resposta: La presidenta. Té la paraula la consellera. La consellera de Salut:

Gràcies. Vostè coneix perfectament, primer, que és de lloguer, eh? I, per tant, és de lloguer. I, com a empresa,vam fer una reserva de lloguer d’un espai molt important per acabar amb una situació que no podia continuar,que era: teníem un edifici de l’Ajuntament de Barcelona llogat al carrer Joan Miró, un altre al carrer Bordeus pera la resta de Catalunya i un altre –la central de coordinació–,també de lloguer, a Tarragona. I encara un altre, de la seu corporativa, a Diagonal. I evidentment amb aquest canvi necessitàvem una sala ja amb el més ampli... Es fa, per tant, una reserva de lloguer inicial que permeti la millora dels espais amb els requeriments que necessitàvem, eh? I aquest és el que es va fer, evidentment, seguint els passos d’una empresa pública com és SEMSA.

L’informe de la Sindicatura:

c) Incompliment de la normativa de contractació pública. L’adjudicació de les obres d’adequació de la seu de l’Hospitalet de Llobregat es va efectuar de forma directa, sense cap procediment. Així, doncs, es van incomplir els preceptes de la normativa de la contractació administrativa, atès que per a la contractació d’obres per imports que superen els llindars comunitaris era preceptiva la publicitat al DOUE i elcompliment de les prescripcions de la llei relatives a la capacitat de les empreses, la publicitat, els procediments de licitació i les formes d’adjudicació. Per altra part, d’acord amb l’article 25 de la Llei de contractes, l’empresa Nordcontainer, SL no hauria pogut licitar aquesta obra, en no estar classificada com a empresa per contractar obres amb l’Administració. A més, aquesta empresa va subcontractar la totalitat de les obres a realitzar a l’empresa Acciona, SA, contra el que preveu article 115 de la Llei de contractes, on s’estableix que l’import màxim a subcontractar ha de ser el 50% del preu delcontracte.

d) Manca de detall sobre les unitats executades en les factures……

Parlament. Pregunta: La presidenta. Gràcies. Per repreguntar, té la paraula el senyor Sancho. El Sr. Sancho i Serena:

Ens podria explicar, consellera, quan costa el lloguer? Per quants anys s’ha fet? Com s’ha adjudicat? Com s’ha triat el lloc? A qui se li ha adjudicat? Quin és el cost real d’aquest lloguer?

La presidenta: Té la paraula la consellera. La consellera de Salut:

Nosaltres el que fem és buscar, per descomptat, com fem habitualment amb els altres locals, i es requereix...,a fer un requeriment i es miren diferents locals. I l’empresa sempre té la possibilitat, en aquell moment, d’ubicar-se en un lloc que era estratègic, perquè també necessitàvem un parc suficient. I es contracta de lloguer una nau que ja estava feta, a la Fira –al costat de la Fira–, a una empresa: Nordcontainer. I, per tant, se li diu a l’empresa que ha de fer ella les indicacions, per valor de 6 milions d’euros, diríem, de reformes internes fins que nosaltres, per descomptat, poguéssim ja decidir la instal·lació definitiva en aquests espais.

La presidentaGràcies. Passaríem a la segona pregunta d’aquest bloc tres. Té la paraula el senyor Sancho. El Sr. Sancho i Serena:

Vostè em parla d’un cost de 6 milions d’euros de reformes. No m’ha contestat a l’anterior pregunta, consellera. Vull dir, m’és igual que passi el temps o no. És a dir, li ho torno a repreguntar, torno a fer la pregunta:6 milions d’euros, que paga la reforma l’empresa; quant paga l’Administració de lloguer? Durant quants anys? En quines condicions? I, si han tingut contrastats altres pressupostos per a decidir el lloguer?

La presidenta dóna la paraula a la consellera de Salut. La consellera de Salut:

Ara em passen exactament la quantitat de lloguer. Per descomptat, eh?, jo és que insisteixo que confonem els instruments amb la finalitat absolutament legítima i desde legalitat. No pot vostè pensar que...Nosaltres hem estudiat, per descomptat, tots els elements abans de decidir aquesta instal·lació, eh?, fins itot, espais propis del departament, que no en teníem. I aquesta empresa va seguir els procediments ordinaris de contractació, eh?, d’aquesta..., amb un lloguer amb opció de compra, que és l’altre element, eh? Vostè sap que vam fer una reserva, l’opció de compra, per quinze anys, eh?, doncs, que és...El que nosaltres paguem, ara m’ho buscaran; si continua vostè, li passaré, doncs, el que paguem de lloguer cada any.

La presidenta: Per a la repregunta, té la paraula el senyor Sancho. El Sr. Sancho i Serena:

Consellera, no li demano que m’ho passi. Demano que ho digui al Parlament. Quant paguem de lloguer? Quant és l’opció de compra? Quant val? Com han decidit això i amb quins altres costos ho han comparat? Li demano que ho digui. Gràcies.(Veus de fons. Pausa.)

La consellera de Salut

No, no, ara li ho preguntaré. Per descomptat..., a part que no estava la pregunta concreta i per això no la tinc,eh? Ara m’ho acabaran de comentar. Trenta-cinc mil euros mensuals són el lloguer d’aquestes naus, eh? I, per tant, vol dir que..., vostès les coneixen, són molts metres quadrats. La inversió ha anat a càrrec de l’empresa, eh? I, per tant, enteníem que aquesta era una opció absolutament a dintre dels preus de mercat que nosaltres trobàvem. (Pausa.)

MENTEIX , MENTEIX AL PARLAMENT, MENTEIX EN LES XIFRES, MENTEIX EN TOT. ÉS CREU EN DRET A MENTIR. EL QUE DIU l’INFORME DE LA SINDICATURA:

En data 8 d’agost de 2006 el SEM, l’empresa mercantil Nordcontainer, SL i el Banc deSabadell van formalitzar un contracte de sotsarrendament de l’edifici. Mitjançant aquest contracte l’empresa Nordcontainer, SL, va cedir l’immoble en sotsarrendament al SEM pera la instal·lació de serveis i dependències pròpies i el SEM es va comprometre a una contraprestació de 71.920 € mensuals, IVA inclòs, actualitzables en funció de l’índex de preus al consum per a Catalunya. La durada dels acords mencionats s’estableix per un termini de deu anys, prorrogables de cinc en cinc fins a un màxim de vint anys. En la clàusula quarta de l’esmentat contracte les parts van convenir l’execució per part de Nordcontainer, SL de les obres d’adequació de l’edifici a les necessitats funcionals delSEM, d’acord amb el projecte executiu elaborat per GPO Ingeniería, SA, i per un pressupostmàxim de 6 M€, IVA inclòs. El 8 de setembre de 2006, un mes després de formalitzar el contracte de sotsarrendament,Nordcontainer, SL, va facturar els treballs realitzats a la nau fins a la data, per4.003.970,65 €, IVA inclòs, que el SEM va pagar íntegrament el mes de novembre del mateix any. Aquesta factura no presentava el desglossament dels amidaments i preus unitaris de les diferents unitats d’obra facturada, per la qual cosa no permetia verificar l’execució real o les desviacions, si escaigués, respecte dels amidaments previstos en el projecte executiu inicialment aprovat.El 23 de novembre de 2006 Nordcontainer, SL va suspendre l’execució dels treballs d’adequació de la nau i va abandonar les obres, deixant, com es desprèn de l’informe tècnic elaborat pel SEM sobre l’estat de les obres a la referida data, un llistat de 337 punts d’actuació pendents d’execució, entre els quals es trobava la finalització de les instal·lacions de climatització, el muntatge de les càmeres de seguretat, la substitució del grup electrogen provisional i l’adequació del taulell de l’entrada principal. Després de diverses reunions entre el SEM i Nordcontainer, SL, en el decurs del primer trimestre del’any 2007, les obres van ser reiniciades el mes d’abril, amb l’acord d’executar, a més dels treballs pendents, altres treballs necessaris, no inclosos en el projecte executiu inicial. Abans de tancar l’exercici 2006 el SEM va enregistrar a l’epígraf Factures pendents de rebre del passiu del Balanç la despesa derivada de l’import restant del pressupost d’execució del projecte, d’1.993.584,84 €.El mes de maig de 2007 Nordcontainer, SL va emetre…….

LA CONSELLERA VA MENTIR AL PARLAMENT VA AFIRMAR : "La inversió ha anat a càrrec de l’empresa" : MENTIRA . IRREGULARITAS, MENTIRES I MALA GESTIÓ . Parlem de molts mil·lions d'euros.